Retailul britanic deține primul loc în ceea ce privește maturitatea digitală. Într-un raport al firmei de consultanță BearingPoint, nouă din primele zece poziții într-un top al digitalizării sunt ocupate de retaileri.
Studiul care măsoară gradul de digitalizare al economiei consideră că Ocado este cea mai digitalizată companie, urmată de Curry’s PC World, Asos, Marks and Spencer, și Argos. Dintre retaileri, în top zece mai sunt John Lewis, Tesco, Boohoo și Zara. Un plus pentru retailerii de fashion, menționează studiul, este experiența digitală a produsului, deși există potențial semnificativ de creștere, mai ales în ceea ce privește electronic customer relationship management (e-CRM) și realitatea augmentată (AR).
Raportul a notat cu scor mic nivelul e-CRM din fashion retail și sugerează că introducerea de suport prin live-chat și apel telefonic ar îmbunătăți lucrurile. Pentru sectorul de lux, relația cu clienții ar putea fi dezvoltată cu ajutorul unor servicii customizate. În plus, retailerii ar trebui să se folosească de realitatea augmentată pentru a expune produsele cu avataruri și consultanță pentru alegerea mărimii, ceea ce îmbunătățește experiența clientului și reduce returul de marfă. Retailerii de fashion cu cel mai bun scor e-CRM sunt John Lewis, Zalando și Marks and Spencer, toți în top zece.
Asos, lider în marketingul digital
Companiile britanice au obținut un scor mediu 2,6 pentru digital marketing, dar iese în evidență retailerul Asos, cu un scor de 4,01. Raportul dă o notă bună retailerului britanic și pentru campaniile publicitare și pentru vizibilitate – scorul de 4,67 e mult mai mare decât al altor companii similar. Scorul mare e determinat de abordarea cross-channel a Asos, care folosește canale organice și plătite pentru promovarea brandului și a gamei de produse. Asos e urmată în top zece digital marketing de Boohoo, cu un scor de 3.64, apoi de Ocado, John Lewis, și Morrisons.
Studiul a analizat 390 de companii din șapte industrii diferite, folosind patru criterii de evaluare: digital marketing, interacțiunea digitală cu produsul, e-commerce și e-CRM.