O analiză realizată de platforma de marketing retail Edited arată care sunt efectele Covid-19 asupra intrărilor, reducerilor și vânzărilor de îmbrăcăminte din lume din ultima perioadă, în condițiile unui al doilea val de infectări. Luna septembrie a oferit un binemeritat impuls pentru intrările de produse noi, profund afectate de COVID-19 de-a lungul anului 2020. Cu toate acestea, în toate regiunile, cu excepția Italiei, noutățile au scăzut în volum în luna octombrie, atât comparativ cu luna precedentă, cât și de la an la an.
Chiar înainte de sezonul de vârf al reducerilor, mulți comercianți oferă deja reduceri timpurii de Black Friday. Italia își aliniază numărul de produse reduse la proporțiile observate în primul val, în timp ce pe piețele din SUA și Spania se merge pe reduceri și mai mari.
SUA au implementat cea mai agresivă strategie de reduceri, cu cea mai abruptă reducere medie și cea mai mare proporție de reducere – 40% și 59%. Germania a oferit cea mai mică reducere medie, cu 34%, iar Italia, cea mai mică proporție, cu 42%.
Produsele asociate cu „garderoba pandemică” din timpul primului val continuă să se vândă în luna octombrie, cu papuci, pantofi sport și îmbrăcăminte de casă sau pijamele atingând diferite niveluri de succes în majoritatea regiunilor.
Conform Internet Retailing, în Marea Britanie, având în vedere că cheltuielile online de Black Friday sunt estimate să crească cu 40% odată cu închiderea magazinelor fizice, reducerile încep să se alinieze la nivelurile SUA, cu 55% din produse reduse în medie cu 39%. Cele mai bine vândute produse sunt mănușile, care oferă protecție împotriva frigului dar și a germenilor, urmate de căciuli și vestimentație de casă.