Potrivit publicației Business of Fashion și McKinsey & Company, anul viitor va fi unul de cumpănă pentru industria globală a modei. Într-un raport care va fi făcut public în curând, The State of Fashion 2021, specialiștii estimează că anul acesta industria modei ar putea înregistra pierderi ale veniturilor de 20%, reprezentând 440 miliarde $.
Raportul face retușuri serioase față de predicțiile anterioare realizate de aceeași autori. În noiembrie 2019, McKinsley estima o ponderare a creșterii, de minus 3-4% față de 2019. Dar aceasta se întâmpla înainte de pandemia de coronavirus, iar pierderile industriei sunt mult mai serioase decât și-ar fi putut imagina cineva.
În raport se precizează că industria europeană de modă a înregistrat echivalentul unei creșteri de șase ani în ceea ce privește penetrarea online, mai precis de la 16% în ianuarie, la 29% în luna august 2020.
O altă informație interesantă privește piața chineză de modă. Aceasta, potrivit autorilor studiului, ar putea reveni la nivelurile dinainte de criză încă din ultimul trimestru al acestui an.
Credit foto – freestocks on Unsplash
Amelia Turp-Balazs
Redactor-șef al Dialog Textil (2006 – Prezent)
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea din București) - promoția 1996.
Peste 20 de ani de experiență ca jurnalist la Cotidianul, Jurnalul Național, Idei de Afaceri, The Business Review, Investment & Pensions Europe, Construction & Investment Journal.
Dialog Textil - unica revistă dedicată industriei de textile și confecții din România a fost regândită sub îndrumarea sa editorială, pentru a avea un concept dinamic, axat pe prezentarea afacerilor relevante din domeniu și pe informații din lumea modei și textilelor.