Gigantul nord-american Amazon și producătorul de modă italian Salvatore Ferragamo și-au unit forțele și au declanșat acțiuni în instanță împotriva unor terți distribuitori care vând haine contrafăcute sub marca brandului italian folosindu-se de platforma de e-retail a Amazon.

Procesele vizează patru comercianți individuali și trei companii din SUA și China care ofereau centuri sub brandul și cu design Ferragamo pe Amazon. Reprezentanții companiilor acuzatoare au declarat că au cumpărat și ei din aceste produse pentru a demonstra faptul că sunt contrafăcute. Amazon a închis conturile comercianților – care, de altfel, avea aceeași adresă de corespondență, aceleași date bancare, foloseau amabalaj de același tip și utilizau aceeași metodă de vânzare.

Dharmesh Mehta, unul din vicepreședinții Amazon, declara că ”nu vom tolera produse contrafăcute pe platforma noastră și vom întreprinde acțiuni imediate împotriva tuturor celor care încearcă să ocolească măsurile noastre de protecție proactive.”

Salvatore Ferragamo nu este la prima acțiune împotriva contrafacerilor produselor sale de modă. În 2020 a blocat 94.000 de produse la nivel global și a obținut 2,8 milioane de dolari nord-americani drept despăgubiri (AFP).