Ia proporții scandalul bumbacului din regiunea chineză Xinjiang, izbucnit anul trecut, când organizația Better Cotton Initiative anunța că minoritatea musulmană din zonă este forțată să participe la recoltare.
După ce retaileri globali precum H&M, Nike și adidas și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu condițiile de muncă din regiune, autoritățile chineze au început o ofensivă media și pe canalele sociale pentru a boicota produsele acestor branduri.
China a negat orice acuzație privind abuzuri ale drepturilor omului în Xinjiang, după ce UE, SUA, Marea Britanie și Canada au impus sancțiuni.
Unii consumatori chinezi au declarat că nu vor mai cumpăra Nike și vor sprijini brandurile locale precum Li Ning și Anta, iar alții au declarat pe rețelele sociale că adidas ar trebui să părăsească China.
Aflați între ciocan și nicovală, marii retaileri și-au văzut acțiunile de la bursă în scădere în ultima săptămână a lunii martie. Pe de o parte, aceștia sunt sub presiunea consumatorilor pentru o transparență mai mare privind lanțul de aprovizionare, dar pe de altă parte piața chineză este una dintre cele mai importante din lume, deci nu își permit să deranjeze acești consumatori valoroși.
Foto: Ecotextile.com