Un studiu cantitativ realizat în luna martie 2023 de către Isense Solutions pentru Sofiaman, un brand românesc de haine pentru casă și somn, arată că 65% dintre români poartă acasă haine de stradă învechite, pe care nu le mai folosesc în public, sau haine decolorate, pătate și cu mici defecte.
Sofiaman și-a propus să afle ce importanță acordă românii hainelor pe care le poartă prin casă sau celor în care dorm și totodată, să scoată în evidență noile obiceiuri sau tendințele comportamentale ale consumatorilor, inclusiv în contextul post-pandemic.
Întrebați ce haine poartă cu precădere prin casă,
- 65% dintre români optează acasă pentru haine vechi, de stradă, pe care nu le mai poartă în public
- 47% dintre participanții la studiu poartă haine cu mici defecte, rupte, decolorate sau pătate
- 44% preferă să poarte haine de sport
- 35% dintre cei intervievați au declarat că poartă pijamale, cu precădere Gen-Z și milenialii, adică tinerii români cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani.
Referitor la tipurile de articole vestimentare achiziționate cel mai des de români, cu frecvență de câteva ori pe an,
- 70% dintre respondenți au afirmat că își cumpără cel mai des haine pentru sport și timpul liber
- 38% haine pentru birou
- 18% cumpără cu aceeași frecvență haine pentru evenimente.
Când vine vorba de somn:
- 73% dintre români preferă să doarmă în pijamale, cu precădere femeile
- 18% aleg să doarmă în lenjerie intimă, mai ales barbații, dar și tinerii, comparativ cu celelalte segmente de vârstă
- 36% dintre Gen-Z și mileniali până în 29 de ani preferă să doarmă în haine de casă
- 3% dintre români declară că dorm dezbrăcați.
Întrebați când și-au cumpărat ultima dată pijamale, 33% dintre respondenți au declarat că ultima achiziție de pijamale a fost făcută în urmă cu mai mult de un an.
„Prin acest studiu, am dorit să aflăm și să explorăm cum se raportează românii la hainele de casă și de somn. Această inițiativă are și un fundament educativ, întrucât alegerea fibrelor din care sunt confecționate hainele de casă sau de somn contribuie direct la abilitatea noastră de regenerare după stresul de peste zi”, a declarat Florin Cucu, Director General Sofiaman.
Anul trecut, producătorul Sofiaman a înregistrat o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul 2021. În prezent, sunt create peste 8 milioane de produse cu semnătura brandului Sofiaman, comercializate prin intermediul magazinelor fizice și online, iar compania intenționează să dezvolte și game de produse cu noi categorii, precum lenjerii, textile de baie și accesorii.
Compania deține 19 magazine proprii în 11 orașe din țară și are o rețea națională de peste 300 de distribuitori. Anul trecut, Sofiaman a deschis două magazine noi, în Timișoara și la Piatra Neamț, iar valoarea investițiilor se ridică la peste 320.000 de euro.