Unico S, cel mai mare retailer online de țesături și materiale textile din România, și care deține platforma Țesături-textile, a înregistrat în primul semestru o creștere a afacerilor de 40%. Compania intenționează să deschidă un showroom la Timișoara, pentru care a bugetat 600.000 de euro, potrivit Profit.ro.
Estimările pentru anul în curs indică o cifră de afaceri de 5 milioane de lei și un profit net de 1 milion de lei. Anul trecut, compania raporta afaceri de 3,4 milioane de lei, în creștere cu 3% față de 2021, în timp ce profiturile depășeau ușor 600.000 de lei, arată Termene.
Marius Stoichiță, acționar Unico S, a explicat că, după perioada de pandemie, când vânzările companiei au crescut mult, „atât ca urmare a comenzilor de materiale pentru producția de măști textile cât și din partea populației, au urmat doi ani de consolidare”.
În anul curent a crescut numărul de produse pe site, s-au reluat colaborări mai vechi cu clienți B2B și a crescut cererea pe partea de retail. Așadar, este vorba despre o creștere organică, dar și parțial din majorări de prețuri.
Afacerea cu comerț a familiei Stoichiță a început la Hunedoara, în 1992, când firma a început să vândă angro țesături importate, în special din China, Turcia și Pakistan. Între timp, s-a extins în online și B2C, iar în prezent comercializează circa 2.000 de articole prin intermediul mai multor site-uri, în principal în România și în Ungaria.
În Timișoara, compania are un showroom de 200 mp, dar caută un spațiu mai mare, de până în 500 mp, pe care să-l închirieze sau să-l cumpere.
Credit foto: Unico S