Industria hainelor pentru copii rămâne un segment în continuă creștere, contrar tendințelor înregistrate în comerțul de îmbrăcăminte pentru adulți, arată ultimele date ale studiului de piață realizat de reprezentanții magazinului online Carter’s România.

Astfel, segmentul articolelor vestimentare pentru copii înregistrează o creștere constantă, cu o atenție deosebită acordată calității și durabilității produselor. În prima parte a acestui an, magazinul a înregistrat vânzări similare față de aceeași perioadă din anul 2023. 

Consumatorii români de articole vestimentare sunt în general mai chibzuiți atunci când vine vorba de noi achiziții de haine pentru ei înșiși, dat fiind contextul nefast cauzat de inflație, dar și de instabilitatea politică externă. Această tendință a fost manifestată  printr-o ușoară încetinire a volumului de vânzări în 2023, deși creșterea a rămas pozitivă. 

În ciuda impactului negativ asupra achiziției produselor vestimentare dedicate consumatorilor adulți, comerțul cu articole vestimentare pentru copii nu este afectat de inflație. Conform unui studiu realizat de reprezentanții magazinului online Carter’s România, părinții sunt dispuși să cheltuie sume mai mari de bani pentru copiii lor, decât cheltuie pentru ei înșiși. Valoarea media a unei achiziții este de 300 lei. Totodată, părinții sunt mai preocupați de calitatea hainelor destinate copiilor cu vârste cuprinse între 0-7 ani. 

O industrie care funcționează chiar și în eventualitatea unei crize economice

În contextul european, piața articolelor vestimentare pentru copii a înregistrat  o creștere anuală de aproximativ 6% în ultimii 10 ani, iar estimările tendințelor de consum indică o creștere medie anuală de 4% pentru următorii cinci ani. Deși este o nișă extrem de competitivă, atât la nivel global, cât și la nivel european, jucătorii din industrie sunt optimiști cu privire la tendințele de creștere pe acest segment de consum. Piața din SUA este cea mai competitivă și înregistrează și cea mai mare creștere a vânzărilor, fiind urmată de piața europeană.

Preferințele pentru articolele vestimentare pentru copii, în funcție de vârstă și gen

Când vine vorba de articolele vestimentare pentru copii, preferințele diferă în funcție de vârstă și gen. În primii doi ani de viață, salopetele, body-urile și bavetele sunt printre cele mai căutate, în timp ce părinții copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 7 ani optează mai mult pentru pantaloni, tricouri și bluze. În ceea ce privește preferințele părinților în funcție de genul copiilor, în topul achizițiilor celor care au fetițe, sunt rochiile și fustele. Acestea sunt completate de accesorii precum pălărioare și bentițe. Pentru băieți sunt preferate seturile compuse din pantaloni, vestă și pulover, adesea completate de șepci sau eșarfe.

Segmentul hainelor pentru copii este unul extrem de dinamic. Un impact ridicat îl are comerțul electronic

Tendințele de consum din România au un impact semnificativ și asupra achizițiilor online ale părinților aflați în căutare de produse pentru copii. „Pe măsură ce tehnologia avansează, tot mai mulți părinți preferă să-și cumpere articolele pentru copii online. Peste 67% dintre comenzile online sunt plasate de femei deoarece acestea sunt cele care asigură nevoile de bază ale copiilor”, declară reprezentanții Carter’s România.

Părinții își doresc haine din materiale de calitate ridicată care să reziste timpului 

Calitatea materialului și durabilitatea sunt două caracteristici esențiale căutate de părinți atunci când vine vorba de îmbrăcămintea pentru cei mici. Un studiu de piață al companiei ce reprezintă brandul Carter’s pe piața din România arată că mai mult de 52% dintre părinți sunt interesați ca hainele copiilor lor să fie confecționate din fibre naturale.