Breslo a închegat în jurul său cea mai amplă comunitate a creatorilor de lucruri făcute de mână, în jur de 20.000 de persoane. Cine și-ar fi imaginat acum opt ani, când a fost inițiat proiectul, că mișcarea handmade va lua o amploare atât de mare? Dar în cazul Breslo totul s-a petrecut natural, organic, urmărind o tendință foarte bine conturată în ultima vreme, care vine să țină piept consumerismului exagerat – aceea a lucrurilor cu rost făcute pe îndelete, cu o poveste frumoasă în spate și menite să dureze.
Monica Alexandru, brand managerul Breslo și Dichisar, explică cum s-a dezvoltat prima platformă românească dedicată doar produselor handmade: un loc magic, în care oricine, oricât de exigent ar fi, poate găsi ceva pe placul său, de la îmbrăcăminte, bijuterii și accesorii la articole pentru casă și grădină, gastronomie, arte vizuale sau la produse grupate pe evenimente speciale din viață și chiar servicii creative, inclusiv pictură murală, editare foto sau personalizare de produse.
Ce este Breslo de fapt: o comunitate, o platformă de prezentare sau un business? Cine sunt inițiatorii Breslo și care au fost primele “amintiri”?
Breslo s-a născut în 2008. A fost un răspuns natural la nevoia creatorilor de atunci de a avea un loc unde să se adune, să comunice și să crească. Totul a pornit de la Ruxandra și Luigi Meclea, fondatorii proiectului. Ruxandra este una dintre primele antreprenoare handmade din România, creând atunci pălării și accesorii sub brandul Ruxish. Breslo a fost inspirat de planul Ruxandrei de a-și crește afacerea pe piața românească. Pe principiul „fă-ți singur norocul”, împreună cu Luigi, la rândul lui antreprenor web & tech, cei doi au dezvoltat și pus bazele primei platforme românești dedicată doar produselor handmade.
Breslo este un proiect pornit pentru a crește pasiuni, cu un obiectiv la fel de simplu atunci ca și acum: dezvoltarea unui marketplace de unde poți cumpăra orice produs handmade, de la orice creator român, din orice oraș al țării.
Cum ai descrie fenomenul “handmade” românesc? A crescut această mișcare sau e doar o modă?
Este o mișcare mai mult ca sigur. Piața handmade din România era inexistentă înainte de Breslo, și suntem foarte mândri că putem spune că Breslo a fost cel mai important catalizator al mișcării handmade românești.
Acum, Breslo e cea mai mare comunitate creativă din România, cu peste 130.000 de iubitori de frumos. Google și Facebook au schimbat complet piața, e clar că viitorul ei e în online, chiar dacă sună paradoxal. Odată cu volumul a crescut și competiția, iar asta înseamnă un singur lucru: RIDICAREA STANDARDELOR. “Lucrat manual” sau “unicat” nu mai înseamnă automat “valoros”. Acum contează și CUM, cât de profesionist, cât de original, cu ce scop, de către cine.
Sunt creatori pe Breslo deja cunoscuți și peste granițe, iar produsele lor fac parte din branduri de lux. Pentru noi este un mare motiv de bucurie să vedem toate acestea, vorbim până la urmă de un fenomen unic
într-o Românie în care mallurile sunt la tot pasul. Și cu toate acestea, milioane de oameni aleg să cumpere lucruri lucrate manual, de pe Breslo, de la tineri creatori români.
Cum generează platforma venituri?
Din abonamentele lunare pentru găzduire pe platformă și din publicitate. Creăm frecvent pachete speciale pentru vânzătorii care vor să se promoveze suplimentar și să-și vândă mai repede creațiile.
Ce tipuri de produse vindeți și care sunt cele mai căutate?
Breslo nu vinde niciun produs. E marketplace-ul care găzduiește magazinele individuale ale peste 20.000 de creatori români. Îl puteți privi ca pe un mall pentru handmade.
Cele mai căutate produse, cu siguranță, sunt bijuteriile și accesoriile precum gențile din piele. Și nu în ultimul rând, materialele art & hobby, care se găsesc la prețuri mult mai bune decât în magazinele de profil din oraș.
Tranzacția are loc doar între vânzător și client sau are și Breslo vreun rol aici? Ce probleme ar putea să apară?
Tranzacțiile au loc doar între vânzător și client. Breslo e bazat pe siguranță, încă de la început. Nu sunt probleme pe care nu le rezolvăm. Fiecare vânzător este validat cel puțin după numărul de telefon, iar sistemul de recenzii și feedback pentru vânzători face totul mult mai sigur. Dacă se întâmplă să existe probleme de comunicare, intervenim și remediem situația.
Au apelat la Breslo și mici producători de confecții? Ar putea fi atractivă colaborarea cu ei?
Sigur că da, deja sunt mulți pe Breslo. Suntem deschiși oricui este implicat într-un procent sau altul în procesul creativ, fie el manufactură propriu-zisă sau doar designul pentru producție în masă. Încurajăm evoluția de la simplu pasionat de handmade la antreprenor creativ, deci oricine vrea să “facă” este bine-venit în comunitate.
Organizați și evenimente conexe sau întâlniri cu cei care creează?
Breslo este creatorul Dichisar – cel mai mare și mai fun târg de design handmade din București. Vă așteptăm cu drag la ediția din toamnă. Tot în toamnă se întâmplă și “fratele mai mic” al Dichisarului: PIUA – un târg alternativ pentru copii și părinți cum nu mai găsești nicăieri în București.
Care sunt sfaturile voastre pentru cei care sunt noi pe site și vor să aibă succes cu produsele lor?
Să nu le fie rușine să ceară sfatul consilierilor Breslo. E un avantaj pe care nu îl vor găsi nicăieri pe Facebook sau alte platforme, care îi poate ajuta enorm. Ei le pot spune concret, pe produs, ce pot îmbunătăți, ce produse merg mai bine și cum se pot promova.
Lucrurile de bază sunt cât se poate de evidente, le știe deja oricine. Poze bune, produse noi constant și promovare continuă. Cea mai mare greșeală, în special pentru cei care abia încep să creeze, e că se așteaptă să vândă foarte mult imediat, când nu sunt pregătiți pentru asta. În niciun domeniu nu ai succes imediat, noi recomandăm un minim de trei luni pe Breslo pentru a-ți da seama care e potențialul tău de fapt.