Încă de la prima lor întâlnire din 1967, Marithé Bachellerie și François Girbaud s-au remarcat prin inovație, disponibilitatea de a experimenta și a dezvolta noi materiale, tehnici și forme, creând o marcă globală care depășește limitele timpului. Ei au transformat și au revoluționat lumea jeanșilor, radicalizând siluetele tradiționale și propunând efecte de spălare cu piatră.
Alchimiști ai materialelor, duoul a reinventat aspectele și a transformat proprietățile pieii, plasei și s-a folosit de textilele noi de pe piață. Au tăiat și au asamblat, creând bunăstare și adaptându-se la o viață în mișcare, nomadă și urbană. Designerii au cristalizat atitudinile străzii până la punctul în care acestea fac parte din patrimoniul cultural al îmbrăcămintei: pantalonii baggy și cei strânși pe picior sunt semnăturile lor.
Anii ’80 – ’90 sunt deceniile cu cele mai mari succese ale mărcii franceze, când cifra lor de afaceri ajunge la 900 milioane USD la nivel mondial. În 1983, duo-ul Girbaud creează costumele pentru Jennifer Beals și Michael Nouri, actori în filmul Flashdance.
În 2010, grupul genera încă venituri în valoare de 200 milioane de euro, pentru ca în iunie 2012, Girbaud să depună faliment. În 2015, Marithé Bachellerie și câțiva colaboratori ai săi au relansat brandul Marithé + François Girbaud, înființând o nouă companie sub numele de „MAD LANE”. Bazându-se pe o abordare direcționată către consumator, colecțiile produse de MAD LANE au marcat o ruptură definitivă cu conceptul tradițional de „magazin permanent”, pentru a-și face apariția în locații temporare, în timpul unor evenimente unde se intră numai cu invitație, oferindu-le consumatorilor o experiență unică. Franța a fost centrul lansării noii mărci. În 2016 Marithé + François Girbaud a aterizat în Belgia, iar în 2017 marca a ajuns în sfârșit în Italia, cu scopul de a targeta clienți din întreaga lume.
Utilizând țesături sportive performante și tehnologii de ultimă generație, cum ar fi marcaje laser, procese de etanșare la cald și procese cu ultrasunete, cei doi și-au creat un stil de croitorie fără precedent, confortabil, versatil, ecologic și etic, ușor de gestionat și care influențează piața de peste 20 de ani.
În 1989, Marithé și François au descoperit brandul Eurojersey și produsele Sensitive® Fabrics și se pare că a fost dragoste la prima vedere: datorită acestor materiale tehnice brevetate, ei au reușit să creeze și să le ofere clienților o gamă de produse confortabile și practice, împachetate într-un design dinamic și prietenos cu mediul înconjurător.
Marca utilizează țesăturile Sensitive® pentru a concepe o gamă largă de produse inovatoare, de substanță, multifuncționale, inspirându-se din moda urbană și caracterizate invariabil de un nivel ridicat de confort și performanță. Rezultatul constă în îmbrăcăminte ușoară la spălare, fără șifonare, actualizând conceptul de îmbrăcăminte „Sport City”, care îi poate însoți pe cei care le poartă în cele mai diverse activități, pe tot parcursul zilei.
Tratamentele avansate și tehnicile inovatoare, cum ar fi etanșarea la cald, tapetarea, tăierea cu laser și procesele cu ultrasunete, definesc și identifică fiecare piesă din colecția Marithé + François Girbaud.