De câteva ediții încoace, îmi atrag atenția tot mai multe povești din industrie cu corespondență în mediul digital. Nu e o simplă coincidență sau un buzzword, ci o realitate a zilelor noastre. Digitalizarea își face loc în lumea textilelor și a modei, pe toate palierele de producție, și nu e rost de rămas în urmă.

În ediția din luna aceasta avem două subiecte interesante legate de lumea digitală: Lohncontrol.com, soluția găsită de Cătălin Iordache pentru a gestiona relația dintre furnizori și retaileri în modul cel mai transparent cu putință, după modelul blockchain, și totodată vă oferim câteva exemple de comercianți online de modă, prezenți pe piața românească.

Din cover story-ul lunii septembrie aflăm mai multe despre Venera Arapu, una dintre cele mai reprezentantive creatoare de modă din România, care de câțiva ani își dedică timp și energie modelării talentelor tinere de la Unarte București. Într-o industrie ușoară rămasă fără țesătorii, aflăm că meșteșugurile nu au dispărut. Dacă pe vremuri, la sate, toate femeile știau să țeasă la război, odată cu industrializarea și, mai nou, cu trăitul pe fugă, țesutul manual a devenit o îndeletnicire vrednică de cărțile de istorie. Există însă și câteva excepții. Una dintre ele este Freya Babywearing, afacere pornită de Cristina Radu, al cărei motto este „Țesut cu dragoste în România”.

Nu în ultimul rând, vă recomand cu drag povestea Laviniei Dîrgău, un designer care a bătut palma cu industria. Creatoarea absolventă de UAD Cluj a colaborat cu branduri precum Uniconf, Guara, iar mai nou cu labelul La Donna.

Poate că mai avem o șansă ca lucrurile să se așeze cum trebuie. Pentru asta însă, trebuie să trecem la muncă…