Producătorul suedez face primul pas către un nou model de business

H&M a intrat oficial în business-ul de închiriere de haine. Proiectul fusese anunțat de ceva vreme și s-a concretizat o dată cu renovarea și redeschiderea magazinului Sergels Torg din Stockholm, care va găzdui programul-pilot al companiei prin care îmbrăcămintea se va putea închiria.

Colecția Conscious Exclusive oferă acum membrilor programului de loialitate al H&M posibilitatea de a închiria dintr-o selecție de fuste și rochii atunci când vizitează magazinul Sergels Torg. Clienții își vor putea rezerva o ședință cu un stilist care să-i ajute la alegerea pieselor care pot fi închiriate pentru o săptămână. Cei interesați vor plăti circa 37 de dolari per articol, fiind limitați la un număr de trei piese. Sergels Torg va oferi și alte servicii care se încadrează în politica generală de sustenabilitate și reciclare a H&M: magazinul include un atelier de recondiționare a hainelor. De altfel, colecția Conscious Exclusive e produsă exclusiv din materiale sustenabile și se înscrie în trendul global de reducere a amprentei de carbon. Noile modele de business, precum cel al revânzării sau al închirierii de haine, câștigă teren în industria de fashion în condițiile în care există din ce în ce mai mulți consumatori adepți ai sharing-economy care caută să reducă impactul asupra mediului și își schimbă obiceiurile de consum. Anul acesta, branduri precum Banana Republic, Urban Outfitters, Scotch and Soda și Ann Taylor Loft au lansat servicii de abonament pentru închiriere de haine.