Brandul românesc Leonthe, care creează colecții exclusive de genți office din piele italiană de bovină, în combinație cu piele exotică, a anunțat că printre planurile sale se numără și prezența fizică, în viitorul apropiat, în câteva magazine din Spania, Italia, Elveția, Franța, dar și extinderea pe platforme de cumpărături online destinate brandurilor de lux.
Potrivit companiei, în 2024 urmează să inaugureze primul magazin fizic, fie în Europa de Vest, fie în Orientul Mijlociu. În schimb, nu se ia în calcul deocamdată deschiderea unui magazin fizic în România, unde puterea de cumpărare este „mai redusă comparative cu alte state”, după cum declară Andreea Leonte, fondator și designer Leonthe bags.
Compania a intrat pe piața de retail la începutul anului 2022. Gențile brandului sunt realizate într-un atelier local din Florența, Italia, oraș cunoscut pentru tradiția marochinăriei păstrată timp de secole. Se lansează anual o singură colecție, într-un număr limitat de piese. O parte din materia primă necesară fabricării genților provine din Europa, respectiv Italia, dar și din Asia, unde este verificată și însoțită de certificatul de trasabilitatea al acesteia.
Industria produselor de lux s-a luptat mereu cu riscul produselor contrafăcute. Un raport al Harvard Business Review arată că articolele de lux contrafăcute au reprezentat 70% din totalul de 4,5 trilioane de dolari al pieței. Pentru a face față cu succes acestor probleme, companiile de modă high-end au început să se întoarcă spre tehnologiile blockchain, pentru a putea dovedi autenticitatea produselor de brand.
Și Leonthe a implementat NFT-urile în procesul de autentificare a celor 90 de produse din colecția 2022 / 2023. Compania are în prezent, peste 18 colaboratori și angajați, iar pentru anul 2023 și-a bugetat o cifră de afaceri de 180.000 de euro.