Reputația de brand sustenabil a retailerului olandez C&A a fost, în ultimele două săptămâni, pusă greu la încercare, ca urmare a criticilor aduse de numeroase fabrici de confecții din țările asiatice cărora le anulase comenzile din cauza Covid-19. În timp ce alți retaileri precum H&M și Inditex anunțau plata furnizorilor, managementul C&A a stat mai mult în cumpănă privind strategia de criză. Astăzi însă a trimis un comunicat de presă prin care informează că „a restabilit până în prezent 93% din comenzi”.
„Ca răspuns la dispozițiile guvernamentale de închidere a celor 1.400 de magazine din Europa, C&A a fost inițial obligată să întrerupă toate comenzile. De atunci, retailerul de modă a contactat cei peste 300 de furnizori ai săi pentru a găsi soluții reciproc avantajoase. C&A a restabilit până în prezent 93% din toate comenzile întrerupte anterior,” se spune în comunicatul primit la redacție.
Compania s-a alăturat și unui plan de acțiune la nivel global, încheiat de Organizația Internațională a Muncii, Organizația Internațională a Angajatorilor (IOE), Confederația Sindicală Internațională (ITUC) și Sindicatul Global IndustriALL, prin care li se solicită marilor branduri din industria fashion, retailerilor și guvernelor să își asume măsuri care să protejeze veniturile, sănătatea și contractele de muncă ale lucrătorilor din industria de îmbrăcăminte în timpul crizei COVID-19.