Scăderea retailului de fashion are un impact deosebit de puternic asupra producătorilor români. Cum marea lor majoritate lucrează în sistem CMT pentru export, mulți nu mai reușesc să-și țină afacerile în viață.
Pe fondul crizei generate de coronavirus, care s-a suprapus peste probleme mai vechi cu forța de muncă și plecarea clienților spre destinații mai ieftine, au închis în acest an fabrici precum Bluette Mode Brăila sau RHM Pants din Covasna. Acestora li se adaugă lunar altele, de talie mai mică sau mai mare, din toată țara. Situația nu pare să aibă o finalizare cu happy end, atâta timp cât statul nu face nimic în afară de a trimite patronii la bănci ca să se împrumute.
Cu toate acestea, sunt încă exemple de producători care, grație unor conjuncturi sau relații fericite, au reușit să reziste. Însă potrivit lui Mihai Păsculescu, președintele federației Fepaius, peste 30% dintre companiile textile și-ar putea încheia activitatea în acest an, din cauza crizei generate de coronavirus.
Vești mai bune vin dinspre industria târgurilor de profil. Multe dintre ele au repornit în această toamnă – Milano Unica și Première Vision Paris fiind printre cele mai vizitate de români.
Tot în această lună vă propunem povestea unei avocate românce, Monica Boța-Moisin, care a militat pentru o lege a iei, însă nepăsarea autorităților a împins-o să-și construiască viața în altă parte. Acum, în Germania, conduce o organizație care promovează dreptul de proprietate intelectuală a expresiilor culturale, este invitată la evenimente internaționale pe teme de sustenabilitate în modă și se implică în proiecte cu impact verde.
În ediția de august aflăm și care sunt planurile brandurilor românești, printre care se numără și Mila Mila al Ludmilei Corlăteanu. Businessul ei s-a schimbat radical din cauza pandemiei de coronavirus, adaptându-se de la angros, B2C, la vânzare directă către consumatorul final.
Încheiem într-o notă optimistă, cu tendințele pentru sezonul viitor de la Copenhagen Fashion Week, eveniment care nu se lasă intimidat de Covid-19 și care a fost un prilej de reîntâlnire pentru presă și buyeri.