HeiQ, furnizor elvețian de soluții de tratare antimicrobiană și antivirală a textilelor, este începând de azi listat la Bursa din Londra. Compania a dezvoltat până în prezent peste 200 de tehnologii în parteneriat cu 300 de branduri cunoscute, dintre care se numără Burberry, GAP, New Balance, Patagonia, Speedo, The North Face și Zara.
În țara noastră, HeiQ colaborează cu firma de printing și finisaje PrintCenter.ro din Sibiu, care fabrică și comercializează măști tratate cu tehnologia Viroblock, eficientă împotriva Covid-19.
Piața substanțelor chimice pentru textile este estimată la 24 miliarde $, dintre care 10 miliarde $ reprezintă textilele antimicrobiene. Încă dinaintea listării, HeiQ a atras 60 milioane de lire sterline de la investitori instituționali și nu numai, pentru a continua cercetările și a crește veniturile prin abordarea de noi piețe.
Cofondatorul și CEO-ul companiei, Carlo Centonze a declarat: “Listarea de azi este un eveniment major pentru HeiQ, și ne bucurăm să atragem noi investitori. Am petrecut ultimii 15 ani dezvoltând HeiQ ca pe un din liderii globali ai materialelor textile inovatoare, iar profiturile afacerii noastre demonstrează succesul de care ne-am bucurat. Atragerea de fonduri va permite companiei să construiască și mai mult, plecând de la evenimentele semnificative din 2020.”
Pe lângă Viroblock, compania elvețiană a dezvoltat produse precum HeiQ Fresh AIR (dezvoltată pentru un mare furnizor suedez de mobilă); HeiQ Smart Temp (folosită de un retailer japonez de îmbrăcăminte casual și de brandul american Hanesbrands), precum și HeiQ Clean Tech (câștigător al premiului Swiss Environmental Award în 2019).
HeiQ are în lucru alte proiecte, printre care HeiQ GrapheneX pentru filtrare industrială, o piață estimată la 29 miliarde $ în 2020 și cu o rată de creștere de 6,9% până în 2025.
Potrivit lui Centoze, lansarea tehnologiei HeiQ Viroblock aproape a dublat veniturile companiei în prima jumătate a acestui an.