Exporturile de textile și confecții ale României către Statele Unite au scăzut în primele zece luni ale acestui an cu 27,4%, potrivit informațiilor furnizate de Departamentul de Comerț al SUA. Dacă anul trecut România exporta textile și îmbrăcăminte în valoare de 206 milioane $, în creștere față de 2018 (188 milioane $), situația din acest an nu se prezintă la fel, din cauza pandemiei de coronavirus.

Astfel, dacă pe primele zece luni din 2019 SUA importa din țara noastră textile și confecții în valoare de 172 milioane $, în perioada similară din acest an comenzile au scăzut la 124 milioane $. Din acest total, îmbrăcămintea reprezintă 107 milioane $ (în scădere de aproape 30% față de 153 milioane $ anul trecut), firele/fibrele 10 milioane $ (față de 12 milioane $ anul trecut), produse și îmbrăcăminte din lână în valoare de 29, respectiv 23 milioane $ (în scădere de cca 30% ambele categorii).

Singurele produse care au fost în creștere de 107% sunt alte articole din bumbac decât îmbrăcămintea, cel mai probabil măști sau articole destinate folosirii medicale.

Prin comparație cu alte state europene, România a exportat însă mai multe textile și confecții în Statele Unite. Astfel, Polonia, un alt producător important din cadrul UE, are o valoare de doar 48 milioane $ pentru primele zece luni ale lui 2020, în scădere de la 64 de milioane $ anul trecut. Portugalia, o altă platformă cunoscută pentru confecții și textile de casă, a exportat în acest an pe piața americană marfă textilă în valoare de 335 milioane $, în scădere de la 419 milioane $ anul trecut.

Dintre statele europene, cel mai mare furnizor de textile și modă al Statelor Unite este Italia (1,28 miliarde $, în scădere de la 1,65 miliarde $ anul trecut). Franța se încadrează la valori modeste, în ciuda tradiției sale în modă, cu exporturi de doar 213 milioane $ în acest an, în timp ce Germania a exportat marfă textilă în valoare de 371 milioane $.

Turcia este singura țară din zonă care s-a menținut la valori relativ constante ale exporturilor, înregistrând chiar o creștere de 4%, cu 1,58 miliarde $ pe primele zece luni din 2020 față de 1,51 miliarde $ anul trecut.