Retailerul IKEA și brandul finlandez Marimekko lansează colecția Bastua. În ediție limitată, colecția cuprinde 26 de produse cu imprimeuri vibrante, de la piese de mobilier, până la articole din sticlă și textile. Aceasta va fi disponibilă în magazine începând cu luna martie.

Numele colecției, „Bastua”, este un termen folosit pentru a descrie saunele din Småland, regiunea din sudul Suediei, unde a fost fondată compania IKEA. Ritualurile de îngrijire personală și saunele nordice au reprezentat punctul de plecare pentru această colecție.

Este pentru prima dată când Marimekko a creat un set de imprimeuri gândite exclusiv pentru o colaborare cu un brand. Unul dintre imprimeurile principale este inspirat de frunzele mari și decorative de rubarbă, care cresc în preajma clădirilor cu saune din Finlanda.

Marimekko este renumită pentru imprimeurile și culorile sale originale. Portofoliul de produse al companiei include îmbrăcăminte, genți și accesorii, precum și articole de decor pentru casă, de la textile până la veselă. În 2021, vânzările nete ale companiei au fost de 152 milioane de euro, iar vânzările de marcă ale produselor la nivel mondial s-au ridicat la 376 milioane de euro. La nivel global, există aproximativ 150 de magazine Marimekko, iar magazinul online deservește clienți din 35 de țări.