Profitul Inditex depășește 1,1 miliarde € în anul fiscal 2020 (1 februarie 2020 – 31 ianuarie 2021), dintr-un total al vânzărilor nete de 20,4 miliarde €.
Într-un an dominat de pandemia COVID-19, vânzările online ale Inditex au crescut cu 77%, ajungând la 6,6 miliarde €, confirmând poziția de lider al companiei pe piața de fast fashion.
Inditex a închis două magazine din Unirea Shopping Center
Vânzările Inditex scad cu 44% în primul trimestru din 2020
Toate acestea în ciuda faptului că toate magazinele sale au fost închise pentru anumite perioade sau li s-a restricționat programul de funcționare în decursul acestui an.
Pablo Isla, președintele executiv al Inditex, a subliniat relevanța „strategiei de transformare digitală inițiată în 2012, construită în jurul magazinului integrat și vânzărilor platformei online”.
„Inditex, ca și companie, este mai puternică astăzi decât a fost acum doi ani, cu un model de afaceri unic și un sistem global, flexibil, integrat digital și o platformă de vânzări durabilă, care ne plasează într-o poziție excelentă pentru viitor.”, a conchis Isla.
Pe parcursul acestui an, Inditex a lansat platforme de vânzare online pe 25 de piețe noi și a deschis magazine fizice în 29 de țări.
Grupul spaniol a implementat un sistem de management integrat al stocurilor (SINT), care este deja disponibil în 5.777 de magazine de pe 89 de piețe. Acesta a jucat un rol crucial în timpul pandemiei și a permis onorarea a 46 milioane de comenzi online, în valoare de 1,16 miliarde €.