Segmentul de îmbrăcăminte și accesorii outdoor a dus-o bine anul trecut, în ciuda pandemiei. Potrivit European Outdoor Group, creșterea veniturilor retailerilor europeni din acest domeniu a fost de 3,7% comparativ cu 2019. Analiza pe segmente de piață arată că produsele pentru ciclism și alergare au fost chiar mai performante, cu creșteri anuale de 52,1%, respectiv 11,9%.

European Outdoor Group a realizat un studiu asupra situației retailerilor din sport și outdoor în anul care a trecut. Au fost luate în considerare, pe lângă alergare și ciclism, și sporturile de iarnă, de apă, ținutele sport fashion și cele destinate iubitorilor naturii. În total au fost analizate 12 segmente și 1.000 de retaileri, dintre care 25% comercianți online, restul cu magazine fizice.


Freudenberg prezintă noi materiale inovatoare pentru sport și outdoor la Performance Days
Textilele Toray – mai performante, mai sustenabile


În ce privește categoriile de produse, au fost incluse îmbrăcămintea (de la jachete, tricouri, combinezoane, pantaloni, inclusiv șosete), încălțămintea (pentru alpinism, cățărare, agrement, sandale etc.) și accesoriile (rucsacuri, genți, trolere, produse de camping, de prim ajutor, electrice, saci de dormit, corturi etc.).

Martie și aprilie – singurele luni cu vânzări slabe

Potrivit analizei, segmentul outdoor s-a lovit de vânzări slabe doar în cele două luni de carantină, martie și aprilie, când rezultatele au fost pe minus. În rest, rezultatele retailerilor au fost bune, cu iulie și octombrie fruntașe în privința vânzărilor.

Situația este similară și pentru segmentul de produse pentru alergare. Martie și aprilie au înregistrat scăderi mari, de până la 35% ale vânzărilor, în timp ce în luna iunie retailerii au avut vânzări mai mari cu până la 40% comparativ cu anul 2019.

Articolele pentru ciclism – în topul vânzărilor

Vedeta segmentului outdoor rămâne însă ciclismul. Retailerii europeni au înregistrat scăderi de doar 3,5% ale vânzărilor, și doar în luna martie 2020. În rest, în mai anul trecut vânzările au crescut cu 104,5%, iar în noiembrie cu 102,7%. Oamenii n-au mai putut merge la sală sau practica sporturi colective, așadar bicicleta a fost un mijloc convenabil pentru a se mișca și a-și menține condiția fizică.

În ultimii ani, industria articolelor sportive a înregistrat creșteri mari, datorită atenției tot mai mari pe care oamenii o acordă stilului de viață sănătos. În SUA, valoarea pieței de articole sport depășește 45 de miliarde de dolari.

Printre principalii jucători de pe piață se numără Dick’s Sporting Goods, Amazon, Walmart, REI, Backcountry și alții. Însă, Nike rămâne cel mai puternic brand sport al lumii, cu venituri de 36,3 miliarde de dolari în 2020. Tot anul trecut, divizia de articole sport a Walmart a avut vânzări în jur de 10 miliarde de dolari, iar Dick’s Sporting Goods de 8,43 miliarde de dolari. În schimb, brandul european Adidas a încheiat anul 2020 cu vânzări de 6,6 miliarde de dolari. Toate piețele sale au avut rezultate bune, mai puțin cea europeană.

Credit foto: Nike