Piața de cadouri a crescut cu 64% în perioada 1-8 martie 2023, de Mărțișor și Ziua Internațională a Femeii, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată o analiză realizată de agenția de marketing digital Limitless Agency. Potrivit acesteia, cel mai scump produs comandat din online-ul românesc în această perioadă a costat 49.000 lei (aproximativ 10.000 euro), un ceas de lux creat de o casă de modă din Franța. 

Conform Limitless Agency, cu ocazia Zilei Femeii, cele mai comandate produse din magazinele online au fost parfumurile și produsele cosmetice, iar valoarea medie a comenzilor a fost de 355 lei, în creștere ușoară față de anul trecut, de la 352,5 lei. Cel mai comandat parfum a fost Mademoiselle Chanel, care costă între 400 lei și 800 lei, în funcție de cantitate și ofertele din online. 

Totodată, în perioada 1-8 martie 2023 numărul de tranzacții a crescut cu 63% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, numărul de utilizatori pe magazine online din nișa de cadouri a crescut aproape 60% comparativ cu aceeași perioadă din 2022, cea mai mare parte dintre aceștia fiind bărbați. 

“Un rol important în creșterea vânzărilor, cu în jur de 30%, îl are tehnologia pentru identificarea produselor, care generează cele mai mari vânzări și profit, facilitând promovarea eficientă a acestora”, declară Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Odată cu creșterea veniturilor pe nișa de cadouri, au crescut costurile de marketing pentru promovare online, mai exact CPC (cost per click) care este mai mare cu 30% față de anul trecut. 

Astfel, bugetele lunare alocate de companii variază între 1.000 de euro și 200.000 de euro pentru promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) și campanii SEO, cu scopul de a crește numărul de clienți, vânzărilor și valoarea comenzii medii, dar și creșterea vizibilității brandului.