Startup-ul românesc de tehnologie Dressingz a reușit atragerea de investiții în valoare de 300.000 euro, în cele două săptămâni de la deschiderea campaniei de finanțare de pe platforma de crowdfunding Rōnin.
Compania țintește obținerea unei finanțări totale de maximum 500.000 de euro, care să susțină accelerarea dezvoltării produselor, îmbunătățiri tehnologice, acțiuni de marketing și completarea echipei. Evaluarea curentă a afacerii este de 3,5 milioane de euro, potrivit unui comunicat al companiei.
“Dacă iubim moda, nu se poate să ignorăm impactul devastator pe care industria fashion ȋl are asupra planetei. Soluția noastră este un ecosistem circular, care are ca nucleu o platformă de tip marketplace, unde consumatorii pot vinde și cumpăra articole vestimentare premium de la branduri de renume și chiar piese de colecție, extinzând astfel ciclul de viață al hainelor de calitate”, declară Romina Tăzlăoanu, fondator și CEO Dressingz.
Toate procesele derulate pe Dressingz sunt automatizate, permițând listarea, vânzarea și livrarea produselor ȋn doar câteva click-uri, de pe web sau din aplicația mobilă. Prețurile articolelor de lux sunt reduse cu până la 90% față de prețurile de retail, astfel ca oricine să poată accesa piese premium, „verificate de experți autentificatori de la Luxury Appraisal & Authentication cu sediul în S.U.A”, se spune în comunicatul companiei.
Dressingz a integrat, până în prezent, 10 branduri fashion care susțin revânzarea prin intermediul voucherelor de reduceri și a derulat un proiect pilot pentru donații, după modelul „Tu vinzi, noi donăm”, în parteneriat cu Crucea Roșie.
Piața globală de pre-owned fashion a înregistrat creșteri constante în ultimii ani, fie că vorbim despre magazinele dedicate, de târguri vintage, boutique-uri de fashion pre-owned sau vânzări prin intermediul social media. Evaluată la peste 119 miliarde de dolari la sfârșitul anului trecut, se estimează că aceasta va crește la peste 218 miliarde de dolari până în 2026.