O analiză a platformei de tranzacționare și investiții eToro sugerează că cele mai mari branduri de îmbrăcăminte sportivă din lume ar putea avea parte de o creștere a prețului acțiunilor, care ar putea compensa performanța slabă din ultimii ani.

eToro a creat un coș ponderat în funcție de capitalizarea de piață, grupând 10 dintre cele mai mari mărci de îmbrăcăminte sportivă din lume și a constatat că, în verile la fel de aglomerate din 2016 și 2021, valoarea acestor companii a crescut cu 11-12% din iunie până în august, depășind semnificativ indicii bursieri principali.

Aceste veri au câteva punte comune: au găzduit evenimente sportive majore în cadrul cărora cele mai mari branduri sportive din lume au obținut o expunere uriașă, de la Campionatul European și turneele de fotbal Copa America, la Jocurile Olimpice, Turul Franței, competițiile majore de golf și turneele de la Wimbledon.

Conform analizei eToro, orice repetare a creșterii prețurilor acțiunilor din anii precedenți ar fi mai mult decât binevenită pentru aceste mărci, având în vedere că, în ultimii cinci ani, acestea au adus acționarilor un randament colectiv de doar 18% – o cincime din cele 88% generate de S&P 500 în aceeași perioadă. Coșul de acțiuni ale companiilor de îmbrăcăminte sportivă a avut performanțe deosebit de slabe în ultima vreme, scăzând cu 8% până acum în acest an, față de creșterile de 10% ale S&P 500 și de 7% ale FTSE 100.

În timp ce coșul de acțiuni poate că, în mod colectiv, a avut performanțe slabe în ultimii ani, randamentele în interiorul acestui grup de companii au variat, cu câștigători și perdanți importanți.

Gigantul german Adidas și-a văzut valoarea acțiunilor scăzând cu 11% în ultimii cinci ani, deși acest lucru este nesemnificativ în comparație cu Under Armour, care a pierdut peste 70% din valoarea sa de piață în aceeași perioadă. Cu toate acestea, în segmentul de lux și specializat al pieței, mărcile s-au descurcat mult mai bine, spre exemplu marca de sport Lululemon înregistrând o creștere semnificativă a prețului acțiunilor (85%) în cinci ani, în timp ce marca de echipament de alergare Asics a crescut cu 620%.

 

Tabel care prezintă coșul de acțiuni de îmbrăcăminte sportivă în raport cu indicii principali
Coș/indici Randamente 1.01.24 Randamente la 1 an Randamente la 3 ani Randamente la 5 ani
Mărci de îmbrăcăminte sport -8% -5% 73% 18%
FTSE 100 9% 9% 12% 15%
S&P 500 10% 24% 25% 88%
NASDAQ 11% 33% 125% 113%

**Date din mai 2024. Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

 

Tabel care arată performanța mărcilor incluse în coșul global de îmbrăcăminte sport
Brand Randamente în 2024  Randamente la 1 an Randamente la 3 ani Randamente la 5 ani
Nike -14% -12% -32% 18%
Adidas 24% 48% -23% -11%
Puma -7% 2% -50% -11%
Fila 1% 5% -29% -50%
Asics 99% 132% 235% 620%
Lululemon -41% -10% -6% 85%
Under Armour -21% -5% -69% -70%
Anta Sports 10% 3% -47% 78%
Acushnet (Titleist, FootJoy) 2% 43% 22% 169%
Amer Sports* (Wilson, Salomon) n/a n/a n/a n/a

* Amer Sports IPO pe 1 februarie 2024

**Date din mai 2024. Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.