Zalando a deschis pe 11 mai un nou outlet în Mannheim, Germania, și a anunțat că alte cinci vor fi inaugurate până la finele acestui an. Magazinul din Mannheim are o suprafață de 1.400 mp și se desfășoară pe două etaje, iar marfa este cu discounturi de până la 70%.

Retailerul online Zalando nu pare să-și modifice planurile de expansiune, în ciuda situației dificile create de pandemia de Covid-19 și a scăderii cheltuielilor de fashion.

Astfel că a deschis cel de-al nouălea spațiu outlet din Germania, care are un stoc de peste 20.000 de produse aparținând a 500 de branduri. Produsele au fost deja disponibile online și sunt din colecțiile trecute, au defecțiuni minore sau au rămas doar câteva mărimi disponibile pe anumite modele.

Deschiderea a fost inițial anunțată pentru aprilie, dar s-a devansat din cauza măsurilor de siguranță impuse de autoritățile locale. În ce privește experiența de shopping, aceasta va fi modificată pentru a ajuta clienții să păstreze distanțarea socială. Există marcaje pe podea, dezinfectant la intrare, măști obligatorii pentru clienți și personalul magazinului și un număr limitat, de 60 de clienți în același timp în magazin.

Platforma online Zalando a anunțat recent că estimează creșteri ale veniturilor între 10 și 20% pentru acest an, peste așteptările industriei de fashion în general.

Retailerul se așteaptă și la creșteri ale profiturilor, cu ajustări între 100 și 200 milioane de euro. Marja mare se datorează nesiguranței actuale, în care este greu de prevăzut reacția consumatorilor. Anul trecut, profitul EBIT (înainte de plata taxelor) reprezenta 224 milioane euro.

În ce privește strategia companiei, Zalando va continua să investească între 230 și 280 milioane euro în rețeaua logistică și infrastructura tehnologică anul acesta. Prin comparație, anul trecut s-a investit 306 milioane euro.