Un chestionar realizat de AHK România (Camera de Comerț Româno-Germană) privind efectele Covid-19 asupra economiei, arată că cea mai mare problemă a companiilor este scăderea cererii de produse sau servicii, urmată de nesiguranță și incapacitatea de a lua decizii investiționale și lipsa de cash flow.
În jur de 28% dintre respondeți estimează că vor înregistra o scădere a cifrei de afaceri de 20-30%. În ce privește companiile cu activitate de producție, pentru 62% dintre ele activitatea a fost afectată de declanșarea pandemiei. În plus, producția este parțial închisă în multe companii (52%), iar 56% dintre respondenți doresc să o redeschidă până la finalul lunii mai.
Aproape 40% manageri consideră că măsurile luate de Guvern sunt insuficient, în timp ce doar 27% consideră că sunt foarte utile.
Referitor la angajați, metoda lucrului de acasă a fost cea mai utilizată de companiile intervievate (45%), în timp ce 22% au optat pentru concediu plătit, iar 21% pentru indemnizația pentru șomaj tehnic.
Amelia Turp-Balazs
Redactor-șef al Dialog Textil (2006 – Prezent)
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea din București) - promoția 1996.
Peste 20 de ani de experiență ca jurnalist la Cotidianul, Jurnalul Național, Idei de Afaceri, The Business Review, Investment & Pensions Europe, Construction & Investment Journal.
Dialog Textil - unica revistă dedicată industriei de textile și confecții din România a fost regândită sub îndrumarea sa editorială, pentru a avea un concept dinamic, axat pe prezentarea afacerilor relevante din domeniu și pe informații din lumea modei și textilelor.