Vânzările online ale retailerului de fast fashion Mango pe câteva dintre principalele piețe europene și-au revenit rapid și se apropie de nivelurile obținute în primul semestru din 2019, când brandul înregistra performanțe bune.
Potrivit unui raport de presă al Mango, creșterea puternică a vânzărilor de fashion online, în special între martie și iunie, când veniturile au crescut cu 50% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, „reprezintă cheia spre o revenire la normal.”
În primul semestru, vânzările din Belgia au scăzut cu doar 4%, în timp ce în Germania, cea de-a treia piață a brandului Mango ca mărime, vânzările au scăzut cu doar 10% comparativ cu perioada similară din 2019.
În Rusia, Olanda și Elveția, toate aflate în top 10 ca performanțe, reducerea a fsot între 10 și 14%.
Faptul că aceste țări au obținut rezultate atât de bune, în ciuda climatului dificil, înseamnă că Mango se așteaptă la vânzările de anul acesta să le depășească chiar pe cele din 2019.
“Aceste piețe au performat mai bine decât ne așteptam de la începutul crizei de Covid-19, fapt ce demonstrează că angajamentul nostru din ultimii ani în accelerarea comerțului online și omnichannel a dat rezultate”, explică Toni Ruiz, Mango CEO.
Transformarea digitală a Mango
Vânzările de pe platforma online Mango, lansată în 2000, au reprezentat aproape 24% din totalul veniturilor grupului, ajungând la 564 milioane euro anul trecut. Cifra reprezintă o creștere de 26,7% față de 2018.
Compania, care la începutul acestui an își stabilea o țintă de 30% a vânzărilor online din total, estimează că aceasta va fi depășită, ca urmare a performanțelor bune de până acum.