În ultimii ani, numeroase fabrici de confecții și-au vândut terenurile situate central sau semi-central și și-au mutat producția în afara orașelor. Producătorul de cămăși Braiconf SA este ultimul astfel de exemplu. Potrivit celui mai recent raport înaintat Bursei de Valori, în cadrul Adunării Extraordinare a Acționarilor Braiconf va decide planul de investiții „pentru relocarea producției și a birourilor într-o clădire nou construită sau modernizată, pentru achiziția de echipamente și utilaje necesare relocării, cu un buget total de cel mult 8.750.000 Euro (plus TVA)”.
Pentru aceasta, Braiconf intenționează să vândă terenul de aproximativ 10.000 mp și clădirile din intravilanul orașului Brăila către retailerul Kaufland pentru 7.475.000 euro plus TVA. Compania va mai supune votului și vânzarea altor două terenuri din Brăila, pe care speră să obțină în jur de 440.000 euro.
Tot atunci se va decide și majorarea capitalului social cu 2.240.775 lei, de la 4.481.550 lei cât este în prezent, prin emiterea de 407.750 noi acțiuni cu valoarea nominală de 0,10 RON fiecare.
Foto: Braiconf (AFI Cotroceni)
Amelia Turp-Balazs
Redactor-șef al Dialog Textil (2006 – Prezent)
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea din București) - promoția 1996.
Peste 20 de ani de experiență ca jurnalist la Cotidianul, Jurnalul Național, Idei de Afaceri, The Business Review, Investment & Pensions Europe, Construction & Investment Journal.
Dialog Textil - unica revistă dedicată industriei de textile și confecții din România a fost regândită sub îndrumarea sa editorială, pentru a avea un concept dinamic, axat pe prezentarea afacerilor relevante din domeniu și pe informații din lumea modei și textilelor.