Potrivit lui David Birnbaum, expert în exporturile globale ale industriei textile, fabricile și întreaga industrie exportatoare de fashion mass market sunt prinse în capcana unei piețe în continuă scădere.
„Cu toate acestea, sunt mulți care încă cred că prețul mic este cea mai importantă cerință a consumatorilor. Prin urmare, aceste fabrici rămân prinse în capcana unor prețuri FOB mereu scăzute,” a declarat Birnbaum.
El demonstrează însă că raționamentul acesta este greșit. „Din totalul global al exportatorilor de confecții, China și UE ocupă primele două locuri. Împreună însumează 58% din exporturile globale de îmbrăcăminte. Valoarea exporturilor de confecții din UE depășește suma exporturilor țărilor clasate de pe locurile 3 până pe 10. De aici putem trage concluzia că prețul mic nu mai este cea mai importantă condiție a consumatorilor.” (D.B.)
Retailerii de mass market oferă produse de calitate mai ridicată
Privind din cealaltă perspectivă, retaileri inteligenți din segmentul mass market precum Target, al cărui motto este „Expect more, pay less” (așteaptă-te la mai mult, plătește mai puțin), se îndreaptă spre produse fashion de calitate mai ridicată.
În plus, consumatorii cu venituri medii iau în considerare și retaileri online, unde pot găsi produse fashion mai interesante la prețuri rezonabile. Asta ca urmare a situațiilor de carantină generate de pandemia de coronavirus, care au determinat schimări în comportamentele consumatorilor de modă.
Pentru clienții tineri, s-a putut vedea o renaștere a fenomenului fast fashion. Retaileri precum Boohoo oferă zilnic o modă interesantă, pe placul lor.
Fast-fashion-ul ia piciorul de pe accelerație
Cum poți atrage buyerii de fashion din Europa?
Dar în topul retailerilor online de fast fashion se situează chinezii de la Shein, care au lansat peste 6.000 de modele într-o singură zi, la prețuri foarte mici.
„În timp ce industria trece printr-o transformare rapidă, producătorii tradiționali din mass market, care se bazează pe cantități foarte mari de marfă, sunt îndepărtați ușor din piață. Nu-și mai găsesc locul în modă, în online și nici în noile modele de fast-fashion,” afirmă David Barnbaum.
Așadar, volumele mici și modelul fast fasion vor predomina în viitor, forțând astfel industria prelucrătoare să-și desfășoare activitatea într-un mediu mult mai provocator pentru a satisface prețurile și termenele de livrare.